appstore הורידו את עכשיו!  playstore

חניה ביהוד

יהוד הוקמה ב-1948, הוכרזה כמועצה מקומית שנתיים לאחר מכן וכעיר בשנת 1995. כיום, כאשר מספר תושביה עומד על כ-30,000 ונמצא במגמת גדילה מתמדת, עוברת היא הליכי פיתוח משמעותיים. פרוייקטי נדל"ן חדשים יוצרים לדרך, חברות מקומיות ובינלאומיות ממקמות בעיר את מפעליהן (דוגמא מובהקת היא חברת HP) ומספר האנשים בעיר, ברגע נתון, גדל. האם הדבר נותן את אותותיו גם על הנושא של חניה ביהוד? ואיך השירות של סלופארק יכול לסייע בכך?

שנת 2010: חניה ביהוד הופכת להיות בתשלום

עד לפני מספר שנים, חניה ביהוד, בכל רחבי העיר, הייתה ללא תשלום. עם זאת, לקראת סוף שנת 2010, במטרה להתמודד עם מצוקת חניה שאיימה להתפתח באזורים שונים בה ולהמשיך את הפיתוח, החליטה עיריית יהוד ליצור אזורי חניה מוסדרים, אשר חניה בהם מצריכה תשלום. בין האזורים האלה ניתן למנות את אזור התעשייה של יהוד, המדרחוב ברחוב סעדיה חתוכה, הפארק למסחר, תעשייה ומדע ועוד. חשוב לשים לב שלמרות השינויים, תושבי העיר יכולים לקבל מהעירייה תווי חניה אזורים, המאפשרים להם לחנות, ללא תשלום, ברחובות הסמוכים למקום המגורים שלהם.

למרות כל אלה, ואולי בגללם, העובדות מראות שמשימת מציאת החניה ביהוד היא בדרגת קושי קלה עד בינונית. עם זאת, התעריפים נוטים להיות גבוהים באופן יחסי לאזורים אחרים על מפת ישראל, כאשר התשלום, נכון למאי 2015, עומד על 6.20 ש"ח לשעת חניה אחת. התשלום נדרש בכל חניה המתבצעת באזורים המוסדרים בין השעות 9:00-19:00, כאשר פרק הזמן המקסימלי בו מותר לחנות בעיר הוא עשר שעות.

חניה יהוד באמצעות הטלפון הסלולרי

מעבר לסוגיית התשלום, השינוי המשמעותי שעברה יהוד בשנים האחרונות הביאה לכניסתה לשדה משחק פורה מאד בישראל, והוא זה של החניה הסלולרית. שירותים שונים, אשר הותיק והמרכזי שבהם הוא שירות סלופארק, מאפשרים להתחיל את החניה, וכמובן שגם לסיים אותה, בשיחת טלפון קצרה או בכניסה לאפליקציה סלולרית – מבלי שיש צורך לצאת מהרכב או לחפש אחר כסף קטן. העובדה שהתשלום הוא על פי משך החניה בפועל, ולא בהתאם לחישובים (לרוב לא מדויקים) שנעשו קודם לכן, מגלם בתוכו חיסכון כלכלי אפשרי שאינו מבוטל כלל וכלל.